Доктор Ерік Берн, засновник транзакційного аналізу, здобув визнання за розвиток одного з найновіших підходів у сучасній психотерапії. Доктор Берн описав принципи своєї системи у таких книгах, як «Transactional Analysis in Psychotherapy», «The Structure and Dynamics of Organizations and Groups», «Principles of Group Treatment», «A Layman’s Guide to Psychiatry», та «What Do You Say After You Say Hello?». До своєї смерті 1970 року він був практикуючим психотерапевтом у Каліфорнії та обіймав ключові посади у професійних психіатричних організаціях та лікарнях.

Висвітлюються теоретичні та методологічні аспекти процесу спілкування, шляхи його оптимізації. Особливу увагу приділено специфіці міжособистісного спілкування в професіях типу «людина-людина», а саме — звертається особлива увага на психологічні аспекти спілкування в медичній та педагогічній галузях суспільного життя. Підібрано й адаптовано комплекс психотехнічних вправ, що дають можливість певною мірою ефективно спілкуватися, запобігати конфліктам, оптимізувати діяльність.

Автор цієї книги вважає, що маленькі діти мають здатність навчитися чому завгодно. Він розмірковує про величезний вплив на новонароджених навколишнього середовища і пропонує прості і зрозумілі прийоми навчання розвитку дитини. На його думку, те, що дорослі освоюють насилу, діти вивчають бавлячись. І головне в цьому процесі - вчасно ввести новий досвід. Але тільки той, хто поруч з дитиною день у день, може розпізнати це «вчасно» .

У посібнику розглядаються теоретичні та прикладні проблеми конфліктології, увага акцентується на управлінні конфліктами. Детально розглянуто діагностику конфлікту й коригування поведінки його учасників, прогнозування розвитку конфліктів, управління стресами в конфліктній ситуації, можливість безконфліктного спілкування в процесі проведення професійних переговорів і нарад, безконфліктної взаємодії сторін у дискусіях і спорах, у процесі нововведень та під час вирішення трудових спорів.

У навчальному посібнику розглянуто принципи, методи, основні поняття дитячої психології; розкрито закономірності психічного розвитку дитини від народження до юнацького віку, аналізуються психологічні особливості спілкування, діяльності, пізнавальних та емоційно-вольових процесів, а також особистості дитини. Зміст посібника складається з текстів лекцій до всіх тем, передбачених навчальною програмою, словника основних понять та списку літератури.

Підручник містить теоретичний матеріал з основних тем курсу "Вікова психологія". В ньому розкриті сутність, предмет, теоретичні засади, методи вікової психології та ін.

У підручнику систематизовано та представлено найновіші відомості з вікової психології.

У посібнику розкрито сутність, основні засади, методи дитячої психології та її значення в діяльності вихователя дошкільного навчального закладу. З урахуванням закономірностей психічного розвитку висвітлено основні психічні процеси, які обумовлюють життєдіяльність дитини на різних етапах дошкільного періоду, становлення її як особистості, вікові новоутворення, кризи і шляхи їх подолання. Пізнавальну і практичну цінність має викладена в ньому інформація про психологічну готовність дитини до школи, методи формування її у різних видах діяльності.

У навчальному посібнику розкрито сутність, загальні засади, психометричні і психодіагностичні основи психодіагностики як науки, основні методи психологічного тестування особистості, її інтелекту, самосвідомості, системи цінностей, висвітлено особливості застосування психодіагностичних процедур при тестуванні осіб різного віку. Засвоєнню проблематики, виробленню практичних навиків психодіагностування сприятимуть вміщені у посібнику тести і методики, призначені для вивчення різноманітних аспектів внутрішнього світу людини.

 

За малюнками людини можна визначити склад його особистості, зрозуміти його ставлення до різних сторін дійсності. Малюнки дозволяють оцінювати психологічний стан і рівень розумового розвитку, діагностувати психічні захворювання. У всьому світі рисункові тести стали головним інструментом практичних психологів.

Широко відомий науковий парадокс, згідно з яким авторитет вченого найкраще визначається тим, наскільки він загальмував розвиток науки в своїй області. Так ось, вся сучасна світова психологія дитячого мислення буквально блокована ідеями видатного швейцарського психолога Жана Піаже, одна з головних робіт якого і представлена ​​в цій книзі. Навіть сучасним психологам не вдається вирватися за межі розробленої їм системи. Піаже проклав нові шляхи в психологічній науці, вперше перевівши традиційні питання теорії пізнання в область дитячої психології і експериментально їх довів, створивши нові методи, відкривши невідомі до нього закони душевного життя дитини

 

Д.Б. Ельконін створив теорію періодизації психічного розвитку дітей. Він виходив з того, що вік і вікові особливості - це відносні поняття, і можна виділяти тільки найбільш загальні вікові особливості. Віковий розвиток дитини вчений розглядав як загальну зміну особистості, що супроводжується зміною життєвої позиції і принципу взаємовідносин з оточуючими, формування на кожному етапі нових цінностей і мотивів поведінки.

 

Цей посібник розрахований на психологів, які працюють з дітьми і підлітками. Воно містить конкретні рекомендації з проведення діагностичного обстеження дитини, інтерпретації результатів і консультування батьків і педагогів. . При виборі методичних засобів перевага віддається простим і інформативним тестів, що не вимагає спеціальних матеріалів і обладнання. Посібник забезпечено численними ілюстраціями, допомагають читачеві оволодіти інтерпретацією результатів обстеження.

Що говорити дитині, яка боїться темряви? Або маленькому честолюбці, який відмовляється робити те, що у нього відразу не виходить добре? Або тому, кого дражнять в школі? Або пережив розлучення батьків? У книзі австралійського дитячого психолога Д. Бретт читач знайде цілу розсип прикладів, рецептів і рекомендацій для цих та багатьох інших проблемних ситуацій. Проста і витончена книжка буде корисна будь-якому дитячому фахівця, цікава для «дорослого» лікаря і психолога і абсолютно необхідна всім турботливим батькам.

У своїй новій книзі Людмила Петрановська, грунтуючись на науковій теорії прихильності, легко і доступно розповідає про роль батьків на шляху до дорослішання: "Як залежність і безпорадність перетворюються в зрілість, як наші любов і турбота рік за роком формують в дитині таємну опору, на якій , як на стрижні, тримається його особистість? " Прочитавши цю книгу, ви не тільки зможете побачити, що насправді стоїть за дитячими "капризами", "розпещеністю", "агресією", "шкідливим характером", а й зрозуміти, чим допомогти своїй дитині, щоб він ріс і розвивався, що не витрачаючи сили на боротьбу за вашу любов.

 

Книга розповідає про психосоматичних проявах у дітей, які виникають під впливом психічних факторів (стресів, неправильного виховання в сім'ї, навчальних перевантажень і ін.) І проявляються у вигляді бронхіальної астми, неврозу, нейроциркуляторна дистонія, гастриту та інших часто зустрічаються хвороб. Багато з них можна вилікувати за допомогою корекції поведінки дитини і батьків.

Батькам, які виховують більш як одну дитину в сім'ї, рано чи пізно доводиться задуматися про відносини між дітьми. Більшість батьків хочуть виростити братів і сестер дружними, кохають одне одного, які вміють підтримати в різних ситуаціях. Але часом це здається непосильною працею, особливо коли чуєш крики з дитячої кімнати або рознімати бійку. З цієї книги ви дізнаєтеся, як вибудовувати особистісні кордону дітей, щоб кожен з них комфортно почував себе і розумів, що мама любить його не менше, ніж братика або сестричку.
 

Ваш малюк росте і з кожним днем радує своїми успіхами. Ось вже й
«тяжкий» звук навчився вимовляти. Але поставлений звук ще надто крихкий,
умовно-рефлекторний зв'язок без підкріплення може швидко зруйнуватись. З
точки зору фізіології етап автоматизації звука являє собою закріплення
умовно-рефлекторних мовнорухових зв’язків на різноманітному мовному
матеріалі. Автоматизувати звук – це значить ввести його в склади, слова,
речення, зв’язне мовлення. Одним з етапів логопедичної роботи являється
відпрацювання звука у віршах і скоромовках.

Представлені нижче інформаційно-методичні матеріали
є перекладом статті про альтернативну комунікації з англомовної
версії Wikipedia і адресовані фахівцям центрів реабілітації інвалідів i дітей-інвалідів, психо-неврологічних інтернатів, дитячих будинків-
інтернатів та інших установ сфери соціального обслуговування населення для надання послуг з метою підвищення комунікативного потенціалу людей,
мають обмеження життєдіяльності, в тому числі нездатних
розмовляти і спілкуватися загальноприйнятим способом.

В навчально-методичному посібнику описано досвід запровадження
інклюзивної освіти в дошкільному навчальному закладі, система
раннього втручання та психологічного супроводу дітей, які мають
розлади спектра аутизму. Посібник адресований практичним
психологам, педагогам та батькам, які знайдуть відповіді на запитання,
що їх турбують у вихованні та навчанні дітей-аутистів.

Вчені давно сперечаються про те, чи існує СДУГ (синдром дефіциту уваги і гіперактивності) насправді. У книзі Катерини Вадимівни Мурашова надано погляд практикуючого психолога на це питання. Великий досвід роботи в дитячій районній поліклініці дає їй цінний матеріал для спостережень. А висновки, які вона робить, допоможуть краще зрозуміти проблему та шляхи її вирішення.

Чому тато, завжди такий добрий і ласкавий, так СТРАШНО кричить на маму? Чому мила собачка сусідів раптом кинулася зі страшною гавкотом? Чому крісло ночами перетворюється в СТРАШНЕ чудовисько? Величезний, різноманітний світ оточує дитину. У ньому стільки незрозумілого, незрозумілого, що народжує страх.

Вашу увагу, турбота, бажання вислухати і зрозуміти, а не відмахнутися: дурниці все це! - не дадуть дитячих страхів розвинутися в фобії і неврози, розвіють їх як дим.

Ерготерапія - сучасний напрямок допомоги дітям з особливими потребами. Мета ерготерапії - адаптувати навколишнє середовище під спеціальні потреби конкретної людини і допомогти йому стати як можна більш самостійним в повсякденному житті. Кара Косинські, американський ерготерапевт і мама двох синів з аутизмом, розробила системний підхід, який успішно практикує в роботі з дітьми з розладами аутистичного спектру. даний посібник представляє компактний, місткий базовий курс про самих важливих складових ерготерапії.

Посібник призначений для вчителів-логопедів, які здійснюють супровід дітей з розладами аутистичного спектру, може бути рекомендовано педагогам-дефектолога, що здійснює свою діяльність в установах освіти та охорони здоров'я, студентам дефектологічеських факультетів, а також батькам для організації роботи з надання допомоги дітям в домашніх умовах.

Тара Делані, американський фахівець по роботі з дітьми з аутизмом, синдромом Аспергера і важкостями обробки сенсорної інформації, пропонує читачам посібник з системного розвитку сенсорних, соціальних та комунікативних навичок дитини
в ігровій формі. До кожної гри дається пояснення, какі саме навички розвиваються і як дане ігрове заняття допомагає долати існуючі проблеми.
Интегративность ігор сприятиме сбалансірованній роботі різних систем організму дитини і поможе йому адаптуватися до різних ситуацій життя і взаємодії з оточуючими людьми.

Методичні рекомендації містять відомості про корекцію поведінки дітей з синдромом дефіциту уваги з гіперактивністю. Дано докладний опис етапів програми зміни поведінки дитини і взаємин у сім'ї.

Описаний в книзі Мері Барбери вербально-поведінковий підхід на сьогоднішній день зарекомендував себе як найбільш оптимальний спосіб корекції і розвитку дітей з діагнозом "аутизм". Будучи сама матір'ю дитини з аутизмом і одночасно сертифікованим фахівцем з прикладного аналізу поведінки, Мері Барбера змогла викласти вельми непрості концепції і методи цієї науки мовою, зрозумілою кожному з батьків, який виховує дитини з аутизмом. Книга містить безліч конкретних рекомендацій і прикладів.

Cтруктура мовних порушень у дітей з ДА при всьому різноманітті проявів і їх специфічності все ж багато в чому нагадує структуру мовних порушень при сенсорної алалії та розумової відсталості. Це дозволило припустити, що і підходи корекційної логопедичної роботи можуть багато в чому бути схожими з логокоррекціоннимі підходами при алалії і розумової відсталості.

У даній статті мова йде про логопедичній роботі з дітьми, що мають деякі мовні навички або вже пройшли початковий етап корекційної роботи, під час якого однією з головних цілей було розгальмовування мови.

У запропонованому посібнику розкриваються особливості організації
освітнього процесу, який забезпечує освітні запити дітей з аутизмом. Розкриваються теоретичні засади проблеми роботи з дітьми з аутизмом, подано модель діяльності ЗДО щодо інтеграції таких дітей в колектив однолітків.
Рекомендований для завідувачів, вихователів-методистів, педагогів, асистентів
вихователів, практичних психологів закладів дошкільної освіти.

У віці 5 років дитина вперше задає "важкі" питання: "Звідки я взявся?", "Де я був, поки мене не було?".
Як відповісти?
Розповісти про лелек і капусту, відклавши серйозна розмова до школи? Або спробувати знайти потрібні слова, щоб пояснити диво зародження життя і появи нової людини на світ?
Доступно описати складні фізіологічні процеси, що відбуваються в організмі жінки і чоловіки, які готуються стати батьками, допоможе ця книга.

Цiя книжечка присвячена проблемі посттравматичного стресового розладу (ПТСР). Читач дізнається, що таке ПТСР, а також про ефективні підходи до його лікування за допомогою когнітивно-поведінкової терапії.

 

Перша психологічна допомога – це сукупність заходів загальнолюдської підтримки та практичної допомоги ближнім, які відчувають страждання і потребу. ППД може надавати не лише професійний психолог, а й інший спеціаліст, людина, яка знайома з правилами ППД. ППД – це не професійне психологічне консультування, оскільки не передбачає детального обговорення, аналізу чи встановлення хронології та по суті подій, які викликали стан дистресу.
 

ПОВЕРНЕННЯ УЧАСНИКА БОЙОВИХ ДІЙ З ЗОНИ АТО

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ СІМЕЙ